دیجیتال مارکتینگ یعنی چه
دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

 

دیجیتال مارکتینگ : بازاریابی دیجیتال : Digital marketing

 

تعریف : دیجیتال مارکتینگ چیست

مجموع اقداماتی که برای بازاریابی محصولات و خدمات خود یا دیگران در فضای اینترنت (اینستاگرام ، سایت و...)  انجام می دهیم.

 

در زمان های قدیم اگر نیاز به محصول یا خدماتی داشتیم به بازار یا مکانی که به داشتن آن محصول معروف بود می رفتیم و خریدمان را انجام می دادیم.

اما امروزه مردم قبل از خرید هر چیزی یک نگاه سطحی هم که شده به اینترنت می اندازند و آن محصول و خدمات را در گوگل سرچ می کنند

و این است اهمیت فضای مجازی و بازاریابی اینترنتی که اگر بتوانید خوب عمل کنید مشتری را جذب محصول خود می کنید.

 

ابزار های دیجیتال مارکتینگ :

 

۱. شبکه های اجتماعی :

نکته ی مهم در استفاده از شبکه های اجتماعی برای تجارت این است که

نباید فقط از یکی از آن ها استفاده کرد بلکه باید در چند شبکه فعال باشیم تا اگر یک زمانی به هر دلیلی ، یکی از آن ها قطع یا بسته شد مخاطبان خود را از دست ندهیم.

 

اینستاگرام :

تقریبا از نظر کسب و کار محبوب ترین شبکه در ایران است .

و میتوانیم با ساخت محتوای جذاب و مخاطب پسند ، کاربران زیادی را جذب پیج خود کنیم.

 

نکات استفاده از آن : هشتگ های هدفمند و مرتبط ، گرافیک جذاب

تبلیغات برای جامعه ی هدف

 

۲. تبلیغات :

بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است و به شیوه های مختلفی می تواند انجام شود

می توانید هزینه ی تبلیغ را به گوگل بدهید و با کلمات کلیدی پرتکرار و محبوب بالا بیایید

یا در اینستاگرام در پیج افراد مشهور تبلیغ کنید و مخاطبان را جذب پیج یا سایت خود کنید.

 

نکته ی مهم در تبلیغات جذب مخاطب است!!!!!!!!

چون هدف اصلی از تبلیغات جذب کاربر و درنهایت تبدیل آن به مشتری است

مثلا در سایت خود مسابقه گذاشتید یا روی محصولاتتان تخفیف گذاشته اید.

باید تبلیغ جوری باشد که بتواند مخاطب را شگفت زده کند.

 

۳. ایمیل مارکتینگ ، تلفن مارکتینگ :

هر دو یک هدف دارند آن هم ارتباط مستمر و پایدار با مخاطبان است.

یعنی شما شماره ی مخاطبان یا ایمیلشان را به صورت های مختلف دریافت کرده اید حالا باید او را تبدیل به مشتریتان کنید

مثلا با ایمیل یا پیامک تخفیف محصول هایتان را به آن ها اطلاع می دهید.

 

۴. سایت :

هر کسب و کار کوچک یا بزرگی باید یک سایت برای معرفی کسب و کار و محصولات خود داشته باشد که این سایت می تواند توسط یک برنامه نویس از صفر تا صد نوشته شده باشد یا از سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس یا جوملا و... استفاده کرده باشند.

 

۵. سئو : بهینه سازی سایت برای موتور های جستوجو :

مجموع اقداماتی که باید انجام شود تا یک محتوا در موتور های جست و جو رتبه بالاتری دریافت کند.

سرفصل های سئو :

محتوا ، کلمات کلیدی ، لینک سازی ، ساخت انواع محتوا (عکس ، ویدئو پادکست و...)

 

 

۶. بازاریابی محتوا :

این اصلی ترین بخش در بازریابی است باید با استفاده از محتوای متنی ، کتاب الکترونیکی ، ویدئو ، پادکست های آموزشی در سایت یا وبلاگ یا در شبکه های اجتماعی به مخاطب توضیح دهید که محصول و خدمات شما چیست و در کارتان بهترین هستید.

 

همکاری در فروش :

بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که بعضی اشخاص با درخواست شما در محیط اینترنت محصول شما را بازاریابی می کنند و بعد از فروش طبق قرارداد ، دستمزد دریافت می کنند.

مقاله ی ما را درباره ی مشارکت در فروش مشاهده فرمایید.

 

 

برای مشاوره رایگان به ایدی زیر در تلگرام پیام دهید

https://t.me/adora_graphic

 

 

 

 




این سایت توسط گروه آدورا تکنولوژی طراحی شده است
;